westandaway.blogg.se

Björnsafari

Publicerad 2015-10-01 20:24:00 i Allmänt,

Man kan ju inte ha varit i Kanada utan att ha sett någon björn! Så jag och min kompis Fraukne åkte på en bear safari-tur. Den gick till ungefär som whale watchingen, man åkte på en båt, fast nu nära öarna och spanade inåt. Vi såg sex björnar totalt!!! Bara svartbjörnar, grizzlybjörnar bor inte här. (Nej då mamma, jag ska ingenstans där det finns grizzlys)
Björnarna gick omkring bland stenarna på stranden och åt musslor och annat som låg mellan stenarna. Supercoolt att se hur de bara välte undan jättestora stenbumlingar med bara ena labben helt obekymrat. 
 
 
Brumelibrum, vem lufsar där?
 
 Jo, en 100-kilo svartbjörnshane!
 
 En suddig bild på en björnmamma och tre små ungar (Moster E kanske?!)
 

Kommentarer

Postat av: G-mor

Publicerad 2015-10-27 06:28:51

Coolt! Svartbjörnar verkar trevligare än grizzlysar? tycker jag! Jag bara älskar landskapet!! Vad underbart!

Postat av: MammaS

Publicerad 2015-10-27 17:29:04

Johanna sa att det räckte att åka till Åker för att se en Björn, det var väl inget märkvärdigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela