westandaway.blogg.se

Nanaimo

Publicerad 2015-09-26 06:10:00 i Allmänt,

Paulas kompisar som rest innan deras termin började pratade väldigt varmt om Nanaimo. Så dit var jag tvungen att åka såklart.
 
Hamnen där man hoppade av bussen. Mycket bra första intryck av staden!
 
Flaggan för British Columbia, staten som Vancouver Island ligger i. Mycket populär flagga, man ser den överallt.
 
Dock blev jag faktiskt inte jätteimponerad över staden i stort. Visst var det vackert med hamnen och så, och det fanns fina byggnader och ett coolt universitets hus att kolla på. Men det fanns inga "beaches" som jag hade hört, utan bara hamn. Inte så jättemycket aktiviteter som jag var sugen på att göra heller. Men jag träffade snälla kompisar på hostellet, och efter att ha förkortat min vistelse med en natt så gav vi oss tillsammans av mot Tofino!
 
Coolt courthouse.

Kommentarer

Postat av: MammaS

Publicerad 2015-10-09 18:40:12

Kul att du har träffat så många kompisar! Är det många svenskar där? Jag läser bloggen för mormor, så hon följer också med på resan. Mormor undrar vad Paula studerar för nåt?

Svar: Hej mormor! Paula läser juridik hemma, men eftersom man sällan läser om svenska lagar i Kanada, så läser hon kurser om klimat, kryptologi och feminism här.
Nej, ganska få svenskar faktiskt. Som tur är kan jag engelska! Väldigt många jag träffar är kanadensare som själva är på semester. Det är roligt!
westandaway.blogg.se

Postat av: G-mor

Publicerad 2015-10-10 09:56:00

Men det ser verkligen fint ut. Pittoreskt och mysigt!
Har du sett någon ridande polis i röd kavaj, svart hatt och pösiga svarta ridbyxor än? Eller finns inte dom heller på riktigt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela