westandaway.blogg.se

Fågelperspektiv

Publicerad 2015-09-30 18:53:00 i Allmänt,

När jag satt på bryggan och bara njöt av solen och utsikten så kom tre tyska tjejer fram till mig och frågade om jag ville flyga flygplan med dem. De hade nämligen bokat en tur med ett "sea plane" för fyra personer, men deras fjärde kompis hade blivit sjuk. De hade bestämt sig för att åka ändå, men ville gärna att någon skulle vara med och betala hälften av den sista biljetten. När jag tackade ja på studs blev de mycket lättade och glada, och det blev jag med av deras erbjudande. 
Jag och mina nyfunna flygkamrater. Hon i grått linne var så flygrädd så hon grät. Planet i bakgrunden.
 
Så tjugo minuter senare var vi på väg upp i luften! Jag fick sitta bredvid piloten, coolt! Och såhär såg det ut när vi flög:
 
Det var som i en film.
 
 Fint.
 
Glaciär på ett av bergen.
 
 Vi spanade efter valar men såg inga. Men man ser skuggan av planet!
 
 Tack planet, för en fin tur!

Kommentarer

Postat av: MammaS

Publicerad 2015-10-20 06:11:32

Jaa! Ett nytt blogginlägg! Det var det första jag såg när jag vaknade och kollade på telefonen. Sen blev jag alldeles stum. Vilken grej!! Det finns inte ord för hur mycket roligt du hittar på i detta underbart vackra land. Jag skriver absolut Canada överst på min rese-önskelista! Massor med kramar!

Postat av: Moster E

Publicerad 2015-10-20 06:32:16

Tur att du skickar bilder annars skulle man inte kunna tro på att det är så hisnande vackert. Vilka äventyr med alla nya vänner och platser både på marken och i luften. kramar/eija

Postat av: Jerry

Publicerad 2015-10-20 09:27:10

Tack för att du gör allt jag aldrig skulle våga och delar med dej! 😉

Postat av: Moster e

Publicerad 2015-10-20 10:28:15

Ja jisses lill-Lisa vad du får vara med om mycket. Pratade med Eija igår och hon tyckte likadant "och jag som nästan inte klarar av att gå till brevlådan" sa hon!

Postat av: G-mor

Publicerad 2015-10-21 19:35:33

Jag skulle vara som hon i grått linne... Eller säger man gråtlinne?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela