westandaway.blogg.se

Tofino Tofino, how did you know?

Publicerad 2015-09-28 21:17:00 i Allmänt,

Även om det fågelvägen inte är så långt mellan Tofino och Nanaimo, så tog det drygt fyra timmar att ta sig dit med buss. Vägen var mycket krokig, och det var ganska många stopp för vägarbete. (Tydligen skulle de få high speed-internet över till andra sidan ön, just nu gick det inte ens att kolla på en youtubevideo. Att skicka ett sms till en orolig mamma tog ungefär tio minuter av frustrerande väntan och letan efter internet.) 
 
Men wow vilken resa det var! Vägen slingrade sig fram bland små sjöar och vackra höga berg. Jag tyckte bergen skiljde sig mycket från de vi har hemma, de började liksom på havsnivå och var sedan mycket branta och spetsiga små toppar. Mycket fint!
 
När jag kommit fram till mitt hostel och checkat in så såg jag den här vyn från mitt fönster:
 
 
Då visste jag att här kommer jag trivas!
 

Kommentarer

Postat av: MammaS

Publicerad 2015-10-09 18:36:24

Känns som att du är på en annan planet! Tog rymdskeppet dig på riktigt?? Bara ortsnamnen: Tofino och Nanaimo. Men jag är inte alls den hönsmamma som alla tror, jag är supercool.... Du får vara i yttre världsrymden om du vill, bara du kommer tillbaka!! ❤️❤️❤️

Postat av: G-mor

Publicerad 2015-10-10 09:52:23

Oj, vad fiiiint! Ser varm ut också! Njuuut!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-10 22:00:07

Underbart

Postat av: Mamma S

Publicerad 2015-10-13 07:24:57

Fast nu slog nog hönshjärnan till ändå.... Var är du?? ❤️❤️

Svar: Såja, såja! ❤️
westandaway.blogg.se

Postat av: Mamma S

Publicerad 2015-10-13 08:27:47

Är det någon som har telnr till Interpol??

Postat av: Mamma S

Publicerad 2015-10-13 08:27:47

Är det någon som har telnr till Interpol??

Postat av: Moster E

Publicerad 2015-10-13 08:41:32

Allt du gör verkar helt fantastiskt men jag hade nog inte varit så cool som mamma S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela