westandaway.blogg.se

Victoria

Publicerad 2015-09-23 20:55:00 i Allmänt,

På måndagkvällen tog jag färjan över till Vancouver Island, en ö utanför Vancouver som säger sig erbjuda hela världens naturtyper. Ungefär som Gotland. 
 
Efter den svettiga vandringen uppför Grouse Mountain och den iskalla väntan inuti ett moln på att en gondola ner skulle komma, så blev jag förkyld och hostade massor. Så när jag kom fram till Victoria - öns största stad, och faktiskt hela staten British Columbias huvudstad (inte Vancouver som man kan tro) - spenderade jag mest tiden på caféer ätandes chokladglass. För det är så man blir frisk, det vet ju alla. Men vädret var strålande och glassen god, så det gick ingen nöd på mig inte. Här är några bilder från när jag strövade runt i staden: 
Regnbågsövergångsställen.
 
 
Fd viktig byggnad, numera hotell, nere vid den fina hamnen.
 
Cool tjej.
 
 

Kommentarer

Postat av: G-mor

Publicerad 2015-10-10 09:46:18

Chokladglass botar allt! Det skadar inte att du är cool med solglasögon samtidigt som du äter glass (det finns faktiskt folk som anser att chokladglass är aningens barnsligt)men då får man se upp för imman som kan bildas på solglasögonen. Men allt sådant där har du säkert koll på!

Postat av: MammaS

Publicerad 2015-10-10 19:12:10

Jag fattar inte vilket håll man ska gå på ett sånt där övergångsställe?? Är inte strecken åt fel håll? Eller är det nåt med framför och bakom?

Postat av: Brumbrum

Publicerad 2015-10-16 22:46:07

Vilken resa, vi är med dig. jättekul att se var du är någonstans. lilla Brummelisa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela